Česky English Deutsch
Drobečková navigace

Úvod > Programy > Pro školy

Nabídka výukových a zážitkových programů pro ZŠ a víceletá gymnázia


Programy vedou žáky k harmonickému vztahu k přírodě a k šetrnému využívání přírodních zdrojů podle principů udržitelného rozvoje. Všechny nabízené programy se konají VENKU v krásném prostředí přírodovědných sbírek našeho areálu.

 

muzeumsemenec0050.JPG

Celodopolední program pro 1. stupeň ZŠ

od 3000Kč + 150Kč za žáka nad 20, 180 minut 

 

muzeumsemenec0051.JPG

Výukový program pro 1. stupeň ZŠ

2200Kč + 110Kč za  žáka nad 20,  90 minut

 

muzeumsemenec0120.JPG

S malířem do přírody

3000Kč + 150Kč za žáka nad 20, 120 minut

 

 

 

DSC_0126.jpg

Celodoolední program pro 2. stupeň ZŠ

od 3000Kč +150Kč za  žáka nad 20,  180 minut

 

muzeumsemenec0167.JPG

Výukový program pro 2. stupeň ZŠ

2200Kč + 110Kč za  žáka nad 20,  90 minut

 

IMG_2470.JPG

Geologie

2200Kč + 110Kč za žáka nad 20, 90 minut

 
 
 
 
Cena: Platí se částka za výukový program + částka za každého žáka nad celkový počet 20 žáků.
 
(př. celodopolední program pro 23 žáků: 3000+(3x150)=3450Kč, program pro 20 a méně žáků: 3000Kč)
 
        

Maximální počet účastníků programu je 30.

Je možné objednat 2 programy souběžně.

 

Pro objednání programu vyplňte objednávkový formulář nebo nám zavolejte: 604 626 894

objednávkový formulář nabídka programů pro ZŠ 2023/2024

Chcete poradit s výběrem programu? Zavolejte nám: 604 626 894

 

Výukové programy jsou využitelné ve vzdělávacích oborech resp. oblastech

RVP ZV

  • přírodopis
  • dějepis
  • výtvarná výchova
  • člověk a jeho svět

RVP G

  • biologie
  • geologie
  • dějepis
  • výtvarná výchova

RVP PV

  • dítě a společnost
  • dítě a svět

 

 

Programy pro 1. stupeň ZŠ

Cena programů 90 min: 2200Kč/program + 110Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30
(př.  program pro 23 žáků : 2200+(3x110)=2530Kč, program pro 20 a méně žáků: 2200Kč)

Doba trvání 90 minut.

Na základě domluvy lze u některých programů realizovat i prodlouženou verzi 180min. 

Cena programů prodloužené verze 180min: 3000Kč/program + 150Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30     
(př. program pro 23 žáků: 3000+(3x150)=3450Kč, program pro 20 a méně žáků: 3000Kč)

1 Komentovaná prohlídka                              
Procházka sbírkami Přírodovědného muzea Semenec.

Projdeme celým přírodovědným muzeem a letmo se seznámíme s jednotlivými sbírkami. Výklad je oživen drobnými hrami a hádankami.

 

2 Tajemství podzemního světa                        
Zkoumání půdy, která nám dává všechno, co potřebujeme.

Vyryjeme vzorek půdy a prokoumáme, z čeho se půda skládá a kdo v ní žije. Vyzkoušíme, jaké má vlastnosti a vydáme se do tajuplného podzemí.

 

3 Smrk není jedle, jsem z toho vedle…         
Objevování kouzla lesního světa.

Budeme procházet lesními společenstvy jižních Čech a učit se rozeznávat jehličnaté a listnaté stromy. Možná potkáme i lesní obyvatele a když ne, taksi na ně alespoň zahrajeme.

 

4 Za bylinkami s Míšou a Čajánkem      
Bylinky a zase bylinky, k čemu jsou ale dobré?

Vydáme do bylinkové zahrádky skřítka Čajánka, kde prozkoumáme vlastnosti jednotlivých bylin, vytvoříme bylinné směsi, koupele a zahrajeme si báječnou hru.

 

5 Vodní svět - Vodní biotop Hlinky            
Společná výprava do vodního království.

Seznámíme se s některými vodními živočichy a jejich vývojovými stádii. Zahrajeme si hru na kapříky.

TENTO PROGRAM PROBÍHÁ MIMO AREÁL MUZEA. JE NUTNÉ MÍT HOLINKY, PITÍ, SVAČINU A NÁHRADNÍ OBLEČENÍ.

 

6 Voda nad zlato          
O důležitosti vody pro život celé planety Země.

 Pomocí interaktivních prvků si ukážeme, jak se voda chová v různých typech vodních koryt, budeme pozorovat, jak vzniká eroze a vyzkoušíme, jak se voda vsakuje do různých typů půd. Své nové poznatky zužitkujeme v simulační hře na hospodaření s vodou v krajině. 

 

7 Cesta vody                    
Že nevíte, kam se ztratila štěňátku voda z misky? Tak si to povíme…

Nejprve si povíme a pak i názorně předvedeme, jak je to s vodou a jejím koloběhem. Seznámíme se také s živočichy žijícími ve vodě a program zakončíme hrou. Vhodné pro předškoláky a 1. ročník ZŠ.

 

8 Minerály geologa Šutříka
I minerály mají různé vlastnosti.

Žáci se pokusí doplnit zápisky geologa Šutříka, který musel náhle odjet na důležitou schůzku. Budou provádět pokusy s nerosty a zkoumat jejich vlastnosti. Odměna za dobře vykonanou práci nikoho nemine. Vhodné pro 4. a 5. tř..

 

9 Časová osa - vývoj života na Zemi
Jak to asi mohlo být...

Žáci rozvinou časovou osu, která je opravdu dlouhá. Na základě logického úsudku přiřadí kartičky s datací jednotlivých období, dále doplní osu o obrázky krajiny a obrázky a figurky živočichů, kteří v daném období žili. Vhodné pro 5. tř..

 

10 Labyrint světa
Po stopách Jana Amose Komenského

Žáci se prostřednictvím hry seznámí se životem J.A. Komenského, putují labyrintem světa, vybírají si průvodce, hledají rovnovážnou polohu, vyzkouší si první pomoc a odnesení raněného do bezpečí, doputují až do svého srdce. Vhodné pro 4. a 5. tř..

 

Celodopolední programy pro 1. stupeň

Prožijte zábavné i poučné dopoledne v Přírodovědném muzeu Semenec. Program vytvoříme na míru pro Vás a vaše žáky vhodnou kombinací dvou krátkých programů. Můžete si také vybrat celodopolední výukový program z naší nabídky.

Cena programů: 3000Kč/program + 150Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30     
(př. program pro 23 žáků: 3000+(3x150)=3450Kč, program pro 20 a méně žáků: 3000Kč)

Cena TOP programů: 3600Kč/program + 180Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30.

(př. program pro 23 žáků: 3600+(3x180)=4140Kč, program pro 20 a méně žáků: 3600Kč)

 

Doba trvání 180 minut včetně malé přestávky s nápojem (bylinný čaj, výluh z bylin, nebo ovocná šťáva).


1C Semenec naplno

Vydáme se vstříc dobrodružství, budeme putovat nejkrásnějšími zákoutími našeho muzea a plnit záludné úkoly. Pokud se nám bude vše dařit, podaří se nám jistě najít i poklad skřítka Semínka.

 

2C Tajemství podzemního světa                        
Zkoumání půdy, která nám dává všechno, co potřebujeme.

Vyryjeme vzorek půdy a prokoumáme, z čeho se půda skládá a kdo v ní žije. Vyzkoušíme, jaké má vlastnosti a vydáme se do tajuplného podzemí. Vysvětlíme si, proč je půda tak důležitá pro život, zasadíme semínko a zahrajeme si na netopýry. 

 

3C Smrk není jedle, jsem z toho vedle…         
Objevování kouzla lesního světa.

Budeme procházet lesními společenstvy jižních Čech a učit se rozeznávat jehličnaté a listnaté stromy. Možná potkáme i lesní obyvatele a když ne, taksi na ně alespoň zahrajeme. Vyrobíme si lesní sirup či ozdobu dle aktuálního ročního období.

 

4C Za bylinkami s Míšou a Čajánkem      
Bylinky a zase bylinky, k čemu jsou ale dobré?

Vydáme do bylinkové zahrádky skřítka Čajánka, kde prozkoumáme vlastnosti jednotlivých bylin, vytvoříme bylinné směsi, koupele, zahrajeme si báječnou hru a uvaříme si bylinkový čaj. Možná dojde i na zajímavý pokus.


5C Stezka pravěkého člověka - TOP program

Projdeme časoprostorovou branou do pravěku, kde si na vlastní kůži vyzkoušíme, jak se žilo v pravěku.

vhodné pro 1. až 3. ročníky

 

6C Lovci a sběrači - TOP program

Zahrajeme si strategickou hru na přežití v pravěké přírodě a pokusíme se i o složení zkoušky lovců a sběračů. 

vhodné pro 4. až 7. ročníky

 

7C Voda nad zlato          
O důležitosti vody pro život celé planety Země.

Pomocí interaktivních prvků si ukážeme, jak se voda chová v různých typech vodních koryt, budeme pozorovat, jak vzniká eroze a vyzkoušíme, jak se voda vsakuje do různých typů půd. Své nové poznatky zužitkujeme v simulační hře na hospodaření s vodou v krajině. Povíme a názorně si na pokusech ukážeme, proč je třeba vodu chránit a neznečišťovat a co se může stát, když k jejímu znečištění dojde.

 

8C Obilíčko obilí          
Projdeme společně s kuřátkem pole a poznáme různé druhy obilí, které proměníme ve voňavou křupavou chlebovou placičku.

Motivací pohádkou o ztraceném kuřátku se děti seznámí se základními druhy obilí a jeho pěstováním, dozví se, co to je obilí, porovnávají a ochutnávají zrnka různých druhů obilí, pozorují je pod mikroskopem a zjišťují rozdíly. Zahrají si na hospodáře a vyzkouší si mlácení a vyfukování zrní, mletí mouky na kamenném mlýnku, přípravu těsta i pečení chlebové placky. Vztah k místu a řemeslům, spojení řemesel a písniček, rytmizace práce.

Vhodné pro předškoláky a 1.- 4. ročníky.

 

9C Tajemství medu       
Jak jen včelky dokážou vytvořit takovou sladkou dobrotu?

Ve včelařském koutku si povíme o životě v úlu a také do něj nahlédneme speciálním okénkem. Prohlédneme si plástve, ukážeme si rozdíly mezi včelími bytostmi (matka, trubec, dělnice), dozvíme se mnoho zajímavého a zahrajeme si několik her ze života včel a včelaře. Určitě něco sladkého ochutnáme a odneseme si voňavou včelku z vosku na památku.

 

Programy pro 2. stupeň ZŠ a nižší stupeň gymnázia

Cena programů: 2200Kč/program + 110Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30

(př.  program pro 23 žáků : 2200+(3x110)=2530Kč, program pro 20 a méně žáků: 2200Kč)

Doba trvání 90 minut.

 

Na základě domluvy lze u některých programů realizovat i prodlouženou verzi 180min. 

Cena programů prodloužené verze 180min: 3000Kč/program + 150Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30     
(př. program pro 23 žáků: 3000+(3x150)=3450Kč, program pro 20 a méně žáků: 3000Kč)

 

21 Komentovaná prohlídka    
Procházka sbírkami Přírodovědného muzea Semenec.

Společně s lektorem projdeme celým přírodovědným muzeem a letmo se seznámíme s jednotlivými sbírkami. Výklad je oživen drobnými hrami a hádankami.

 

22 O půdě            
Aby v půdě rostly rostliny, musí mít určité vlastnosti…

Vyryjeme vzorek půdy a prokoumáme, z čeho se půda skládá a kdo v ní žije. Následně vyzkoušíme, jaké má vlastnosti a vydáme se do tajuplného podzemí.

 

23 Borovice světa          
Praktická laboratoř ve sbírce botanických druhů borovic.

Budeme bádat nad vlastnostmi a vzhledem borovic z různých koutů světa. 

 

24 Voda v krajině                             
O důležitosti vody pro život celé planety Země a vodních cyklech v krajině.

Budeme si povídat o mechanismech zadržování vody v půdě, vazbách na rostliny a půdní živočichy. Zahrajeme si simulační hru na hospodaření s vodou v krajině.

 

25 Časová osa - vývoj života na Zemi
Jak to asi mohlo být...

Žáci rozvinou časovou osu, která je opravdu dlouhá. Na základě logického úsudku přiřadí kartičky s datací jednotlivých období, dále doplní osu o obrázky krajiny a obrázky a figurky živočichů, kteří v daném období žili. 

 

26 Labyrint světa
Po stopách Jana Amose Komenského

Žáci se prostřednictvím hry seznámí se životem J.A. Komenského, putují labyrintem světa, vybírají si průvodce, hledají rovnovážnou polohu, vyzkouší si první pomoc a odnesení raněného do bezpečí, doputují až do svého srdce.

 

 

Geologické programy:

 

G1 Rýžování - poznání krásy minerálů
Staň se na chvíli zlatokopem…

Rýžovat lze všude a najít krásný minerál se podaří každému. Z vyrýžovaného pokladu si každý vyrobí originální šperk. 

 

G2 Minerály geologa Šutříka
I minerály mají různé vlastnosti.

Žáci se pokusí doplnit zápisky geologa Šutříka, který musel náhle odjet na důležitou schůzku. Budou provádět pokusy s nerosty a zkoumat jejich vlastnosti. Odměna za dobře vykonanou práci nikoho nemine.


G3 Využití rud
Žárovka a nerost – má to spojitost?

Vydáme se do dolů natěžit různé rudy a pokusíme se zjistit, na co je lze využít. 


G4 Výprava za nerosty
Poznejte krásu turmalínových sluncí.

Vydáme se společně do expozice jihočeských hornin, povíme si o využití nerostů a zahrajeme si hru s minerály.

 

G5 Horniny nadosah
Horninový cyklus, to je dobrodružství.

Seznámíme se s horninovým cyklem, formou hry si žáci znalosti upevní a během plnění úkolů na stanovištích prozkoumají různé typy hornin. Na stanovištích budou pracovat s kvalitními vzorky hornin a minerálů.




TIP Vyberte si dva geologické programy G1 - G5, které Vás nejvíce zaujaly a my je pro Vás spojíme do jedinečného celodopoledního programu (180min.). Cena celodopoledního programu je 2500Kč + 50Kč za žáka nad 20, takže ještě hodně ušetříte!

 

 

Celodopolední programy pro 2. stupeň ZŠ a nižší stupeň gymnázia


Cena programů: 3000Kč/program + 150Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30.

(př. program pro 23 žáků: 3000+(3x150)=3450Kč, program pro 20 a méně žáků: 3000Kč)

 

Cena TOP programů: 3600Kč/program + 180Kč za každého dalšího žáka nad 20, maximální počet účastníků 30.

(př. program pro 23 žáků: 3600+(3x180)=4140Kč, program pro 20 a méně žáků: 3600Kč)

 

Doba trvání 180 minut včetně malé přestávky s nápojem (bylinný čaj, výluh z bylin, nebo ovocná šťáva).


C21 Semenec naplno

Projdeme společně celým muzeem, prohlédneme si i ty sbírky, na které se běžně nedostane a navíc užijeme spoustu zábavy při plnění záludných úkolů či během zajímavých pokusů. Tento program Vám ukáže krásy Semence se vším všudy.


C22 Půda – poklad nejcennější

Vyryjeme vzorek půdy, prozkoumáme jak její živou, tak i neživou složku. Zaměříme se i na vlastnosti půdy a povíme si, proč a jak je třeba půdu chránit. - badatelský program vhodné pro 6. – 8. ročníky


C23 Lovci a sběrači - TOP program

Zahrajeme si strategickou hru na přežití v pravěké přírodě a pokusíme se i o složení zkoušky lovců a sběračů – znalectví ptáků, bylin, stop, rozdělávání ohně, výroba amuletu apod.. Každý účastník obdrží výuční list. vhodné pro 6. až 7. ročníky

 

C24 Voda v krajině                             
O důležitosti vody pro život celé planety Země a vodních cyklech v krajině.

Budeme si povídat o mechanismech zadržování vody v půdě, vazbách na rostliny a půdní živočichy. Vyzkoušíme si interaktivní prvky, pokusy na vsakování, vzlínání apod. V simulační hře budou žáci provádět krajinné zásahy ve fiktivní krajině a jejich úkolem bude získat co nejlepší vodní bilanci ve své krajině.


G25 Praktická geologie

Vyberte si kombinaci dvou programů G1 – G5. Rádi Vám s výběrem poradíme. vhodné pro 9. ročníky  

 

C26 Vodní svět - Vodní biotop Hlinky                            
Zkoumání prostoru vodního biotopu Hlinky, jeho obyvatel, významu pro člověka a řemesla, která s vodou souvisí

Lovíme a určujeme vodní živočichy a jejich pozici na potravním řetězci. Kombinujeme s aktivitami seznamujícími žáky s důsledky znečištění vody pro živočichy. Vazba člověka a vody – řemesla kolem vody – zaniklá řemesla v kontextu změn ve společnosti a měnícího se klimatu. Hra na řemeslníky kolem vody spojená s polytechnickými dovednostmi.

 

C27 Labyrint světa
Po stopách Jana Amose Komenského

Žáci se prostřednictvím hry seznámí se životem J.A. Komenského, putují labyrintem světa, vybírají si průvodce, hledají rovnovážnou polohu, vyzkouší si první pomoc a odnesení raněného do bezpečí, pracují s citáty J.A.K., zahrají si hru s rajskými zvířaty a doputují až do svého srdce.

 

S malířem do přírody

Cena programu 3000Kč + 150Kč za každého dalšího žáka nad 20, délka programu: 120 min, max. počet účastníků 30

Tvorba v plenéru pod vedením zkušeného výtvarníka. Vhodné doplnění výtvarné a estetické výchovy, nebo pro kombinaci celodopoledního programu.(cena včetně pomůcek a materiálu)

 

M1 Kreslíme koně                      
Kůň, přítel lidí, je častým námětem kreseb dospělých i dětí.

Pozorování koní v areálu Semence, zachycení koně v pohybu rychlou dynamickou kresbou. Seznámení s vlastnostmi a chováním koní ve stádě, hra na život ve stádě - pohybové dovednosti, schopnost spolupráce; výstupem kresby A4 - A5 - tužka, uhel, rudka.

M2 Architektura rostlin         
Pozorujeme detaily přírodnin: jak jsou pozoruhodně utvářeny! Mnozí vynálezci a architekti se přímo inspirovali u rostlin.

Seznámení se zajímavými detaily a částmi rostlin, jejich tvaroslovím, pozorování pod digitálním mikroskopem, sledování tvarů, kresba, následně malba inspirovaná detaily a stavbou přírodních tvarů a detailů (makro) - rozvoj kombinačních a fantazijních schopností v malbě podle přírody. Výstupem je malba A3-A2, kombinovaná technika.

M3 Jihočeská krajina       
Krásný výhled na soutok Lužnice a Vltavy je jako stvořený pro obraz! Společná malba vyzdobí vaši třídu.

Inspirace pohledem na krajinu, analýza krajinných prvků a plánů a měnící se barevné škály v jednotlivých plánech. Stanovení tématu, společná malba (rozdělení na skupiny) na velký formát (A1, A0) technika vaječné tempery nebo kombinovaná technika.